Depåansvarig Partille, Göteborg

Layher AB säljer och marknadsför ställningssystem, väderskydd samt scener och läktare i Sverige. Företaget ingår i den familjeägda Layherkoncernen som har säljbolag i 40 länder och 1 900 anställda världen över.

Produktutveckling och tillverkning sker i Layhers fabriker i Tyskland vilket garanterar hög kvalitet och leveranssäkerhet. Layhers mål är att ge sina kunder Mer Möjligheter att skapa framgångsrika affärer. Layhers produkter används främst inom bygg och anläggning, inom processindustrin samt vid evenemang. Läs mer om företaget på www.layher.se.
Se vår film på YouTube


Ledig tjänst

Vi söker en ansvarstagande person som vill ta på sig huvudansvaret att driva och utveckla lagerarbetet på företagets depå i Partille, Göteborg i syfte att säkerställa en förstklassig kundservice och punktliga leveranser.

Du representerar Layher mot våra kunder, tar emot leveranser, gör order leveransklara, tar emot returer och säkerställer att logistikarbetet genomförs mot uppsatta mål.

Teamet du tillhör består av en depåansvarig i Kåge, Skellefteå, innesäljare, en lagerförman på Layhers huvudlager i Upplands Väsby och lagerpersonal i Upplands Väsby och Partille samt utesäljare.

Tillsammans ansvarar ni för att snabbt och effektivt leverera våra marknadsledande och högkvalitativa ställningsprodukter till våra kunder i Sverige med stort fokus på service och kundupplevelse. Produkterna håller hög kvalitet, är säkra och kan oftast levereras omgående, även för stora projekt.

Layher är ett familjärt företag där kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet och samarbete kollegor emellan är centrala delar för vår verksamhet vilket innebär att vi värdesätter människor som vill utvecklas tillsammans med oss och våra kunder.

Du rapporterar till logistikchefen och placering för tjänsten är Partille, Göteborg.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Ansvara för driften av depån
  • Identifiera förbättrings- och utvecklingsinitiativ för att skapa en ledande depåverksamhet
  • Ansvara för samt hantera in- och utleveranser
  • Orderhantering främst via telefon och e-post men även vid kundbesök på depån, fraktbokningar samt offertarbete
  • Kundservice till företagets kunder
  • Ansvara för och hantera returmaterial
  • Supportera företagets säljare och inköpare
  • Ansvara för att vårda företagets varulager, övriga material och varumärke

Kravprofil

  • Utbildning: Gymnasieutbildning är en förutsättning
  • B-körkort
  • Truckkort med minst behörighet B1
  • Relevant erfarenhet i en bred serviceroll som innefattar lagerarbete, försäljning, orderhantering, kundservice och/eller administration.
  • Goda IT kunskaper inklusive erfarenhet av
    • Officepaketet
    • NAV, Lime, och/eller likvärdiga affärssystem är önskvärt
  • Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
    • Goda kunskaper i något slaviskt språk är meriterande.

Personliga egenskaper

  • Hjälpsam och serviceinriktad mot kollegor, kunder och leverantörer
  • Resultatorienterad med stort fokus på att leverera kvalitet i allt du gör
  • Strukturerad och ansvarstagande med god förmåga att prioritera samt förmåga att lösa oförutsedda problem
  • Förmåga att ta egna initiativ samtidigt som du sätter gruppen först och stöttar dina kollegor
  • Du, likt Layher, värdesätter lojalitet och långsiktighet för att skapa en gynnsam arbetsplats
  • Socialt har du med fördel ett lättsamt, nyfiket och engagerat förhållningssätt

Välkommen med din ansökan!

Har du några frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Layhers distriktssäljare i Väst, Rami Kurdali, 0709-13 29 10 eller HR-Koordinator Jannica Stawbrink, 0709-13 29 00.

Välkommen att mejla din ansökan till personal@layher.se
Urval och intervjuer sker löpande. Tillträde omgående.